Dyscyplina – drugie imię dobrego agenta nieruchomości
Digitalizacja wkrada się niemal we wszystkie profesje. Również agent nieruchomości nie może w dzisiejszych czasach poprzestać na standardowych formach komunikacji. Jeśli zależy Ci na skuteczności, musisz zdawać sobie sprawę, że coraz młodsi klienci są przyzwyczajeni do zupełnie innych form poszukiwania nieruchomości. Wymagają też odmiennego podejścia przy docieraniu do nich. O tym, jak na rynek nieruchomości i zawód agenta wpływa cyfryzacja, dowiesz się z dzisiejszego artykułu.
SPRAWNA I SZYBKA KOMUNIKACJA
Zawód agenta nieruchomości bazuje na sprawnym kontakcie z klientem, ale co, jeśli młodsze pokolenia przyzwyczajone są do zupełnie innych form komunikacji niż ich rodzice? Jak się komunikować z pokoleniem wychowanym na nowoczesnych technologiach? Przede wszystkim szybko. Cierpliwość to nie jest domena młodych ludzi wychowanych w świecie, gdzie wszystko jest jak na zawołanie. Dlatego, im bardziej zależy Ci na kliencie, tym szybciej powinieneś reagować na jego zapytania ofertowe. I pamiętaj, młodzi ludzie raczej nie zadzwonią do Ciebie z pytaniami. Prędzej wyślą Ci wiadomość na Messengerze czy WhatsAppie. Nie wiesz co to? Koniecznie musisz nadrobić te braki. Sprawna komunikacja przez aplikacje internatowe to w dzisiejszych czasach konieczność dla każdego agenta nieruchomości.
NOWY WYMIAR OFERTY
Także prezentacje ofert mieszkaniowych, domów czy innych nieruchomości powinny być dostosowane do nowych odbiorców. Dawniej nacisk kładziony był na treść i informacje w niej zawarte. Dziś liczy się przede wszystkim obraz. Dlatego zdjęcia nieruchomości na sprzedaż muszą być wykonane perfekcyjnie. To na atrakcyjność obrazu przede wszystkim bowiem patrzą odbiorcy szukający mieszkań w Internecie. Zapomnij też o długich, kwiecistych opisach nieruchomości. Tekst powinien być krótki, ale obfitujący w maksimum informacji. Warto postawić na przejrzystość, wypunktować najważniejsze dane tak, by dobrze rzucały się w oczy.
Jeszcze lepszym pomysłem będzie stworzenie infografiki o danej ofercie, gdzie w estetyczny i atrakcyjny sposób zaprezentujesz informacje o nieruchomości ubarwione przyciągającą wzrok oprawą graficzną.
WŁASNA STRONA INTERNETOWA TO ZA MAŁO
W dobie cyfryzacji i ekspresowego rozwoju nowoczesnych technologii własna strona internatowa agenta nieruchomości to norma. Jednak, by się wybić potrzeba czegoś więcej. Powinieneś być obecny w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Profile powinny być aktywne i na bieżąco aktualizowane, by użytkownik widział Twoje zaangażowanie. Social media to także świetny sposób na promocję swoich zawodowych sukcesów, a także zaprezentowania się jako profesjonalista w branży. Odbiorcy z pewnością to dostrzegą i wezmą pod uwagę przy wyborze pośrednika.
W social mediach możesz także promować oferowane przez Ciebie nieruchomości. Dzięki temu dotrą one do większej rzeszy odbiorców. Świetnym pomysłem jest publikowanie zdjęć mieszkań, a nawet zamieszczanie filmów prezentujących Twoje oferty. W dobie obrazu tego typu treści przemówią skuteczniej do odbiorców niż tradycyjny opis.